preskoči na sadržaj

Osnovna škola Primorje Smokovljani

Login
Tražilica
Kalendar
« Prosinac 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5
Prikazani događaji

Pitanja i odgovori
 Naslov: FAQ

  • Naj 10 pitanja

  • Nedavna pitanja

  • Arhiva pitanja
Forum
Novosti
Raspored pojedinačnih razgovora za roditelje

                                      

                                             KAMO NAKON OSNOVNE ŠKOLE?  

Profesionalni razvoj je proces upoznavanja vlastitih sposobnosti, vrijednosti i interesa, istraživanje svijeta rada te pronalaženje pravog puta karakterističnog za svakog pojedinca.   Profesionalni razvoj počinje pitanjima koja se često postavljaju djeci: «Što bi htio biti kad odrasteš?», «Što bi htjela raditi kada budeš velika?». Već iz tih pitanja djeca shvaćaju kako će u budućnosti nešto postati i kako sama mogu izabrati što će biti. No, na profesionalni razvoj pojedinca ipak utječu ponajprije roditelji, zatim obitelj, škola, mjesto stanovanja i dr. Svaki roditelj želi dobro svom djetetu i želi mu pomoći u donošenju prave odluke o zboru zanimanja. Da bi proces izbora zanimanja bio uspješan, pojedinac mora poznavati sebe, svoje interese, vrijednosti i sposobnosti kao i svijet rada, raznovrsna zanimanja i njihove zahtjeve. Dobro je imati na umu kako nema «idealnog» posla za svaku osobu jer ljudi se s vremenom mijenjaju pa se mijenja i njihov interes za određeno zanimanje. Osim toga, danas su promjene u svijetu rada jako brze i uspješna osoba postaje ona koja je sposobna prilagoditi se tim promjenama. Uloga roditelja je potaknuti dijete da počne razmišljati o vlastitoj budućnosti i na taj način mu pomoći doći do odgovora na dva pitanja: «Tko sam ja?» - kakve su moje želje, sposobnosti, interesi «Što namjeravam?» - koja su mi zanimanja na raspolaganju i kakve mi pripreme trebaju Najvažnija uloga obitelji je pružanje podrške. Stoga je važno podržati i ohrabriti dijete kako bi samostalno i odgovorno odlučilo o svom budućem zanimanju. Druga uloga obitelji je pružanje iskustvenih savjeta. Budite otvoreni i iskreni prema svojoj djeci, slušajte ih i razgovarajte s njima tako da im vaša iskustva posluže kao primjer i pouka. Slušajte što vam govore vaša djeca. Slušajte snove, brige, nade, nesigurnosti i uzbuđenja djece kada govore o svojoj budućnosti. Slušajte što pričaju o poslovima o kojima razmišljaju i kako donose odluke. Omogućite djetetu da upozna različite poslove, promatra ljude kako rade, dođe do knjiga i brošura o zanimanjima koja ga interesiraju. Najčešće zablude roditelja Razmislite o vašim osobnim, možda i skrivenim željama o zanimanju vašeg djeteta. Je li to ono što uistinu odgovara vašem djetetu i podudaraju li se vaše želje s djetetovim? Koliko su vaša očekivanja realna i u skladu s djetetovim sposobnostima? Visoka, nerealna očekivanja mogu napraviti veliku štetu djetetovom profesionalnom razvoju. S druge strane, vaša visoka, ali istodobno realna očekivanja pomoći će vašem djetetu da samostalno sebi postavi najbolje ciljeve. Adolescencija je vrijeme promjena kada mladi ljudi sve više traže svoju nezavisnost i kada odrasli napuštaju dio svoga autoriteta kako bi mladima dopustili da postanu sami odgovorni za svoje živote. Ne brinite, adolescenti bi se zapravo i trebali malo boriti jer izazovi koji stoje pred njima u budućnosti nisu nimalo laki. U svakom slučaju, ljubav, podrška, razumna ograničenja i zdravo rasuđivanje ljudi važnih u njihovim životima mogu mladima dati čvrste temelje ta uspjeh u ovom vremenu velikih promjena. Brojni roditelji griješe, smatrajući kako njihova djeca trebaju naslijediti njihovo zanimanje ili suprotno, nastojeći dijete potpuno odvratiti od zanimanja koje oni imaju. Ima onih koji putem svog djeteta nastoje ostvariti svoje neostvarene želje i ambicije ili pak onih koji u potpunosti odbijaju sudjelovati u izboru zanimanja svoje djece. To se događa zbog toga što brojni roditelji ne znaju želje, nade i strahove svoje djece. Možda im je nekad važnije oprati automobil, sude ili pogledati tv nego slušati svoje dijete. No, propušteni trenutci izgubljeni su zauvijek. Koliko puta smo izgovorili da u našem životu ne postoji ništa važnije od naše djece? Pokažite im to.  

 

                                    KAMPANJA VIJEĆA EUROPE ZA ZAUSTAVLJANJE

                                             SEKSUALNOG NASILJA NAD DJECOM

Dragi roditelji, U tijeku je kampanja Vijeća Europe za zaustavljanje seksualnog nasilja nad djecom. Aktivnosti u našoj, ali i svim drugim školama, imaju za cilj naučiti djecu kako se zaštiti kroz jednostavno pravilo – tzv. Pravilo donjeg rublja. Pročitajte više na našoj stranici ili potražite dodatne informacije na linku: http://www.mobms.hr/razno/kampanja-vijeca-europe-za-zaustavljanje-seksualnog-nasilja-nad-djecom/smjernice.aspx   Kampanja Vijeća Europe za zaustavljanje seksualnog nasilja nad djecom Dostupni podaci govore kako je 1 od 5 djece u Europi žrtva neke vrste seksualnog nasilja. Procijenjeno je da je u 70% do 85% slučajeva zlostavljač netko koga dijete poznaje ili komu vjeruje. Seksualno nasilje nad djecom može imati različite oblike: seksualno zlostavljanje u obitelji, dječja pornografija i prostitucija, namjerno dovođenje djeteta u situaciju da gleda seksualno zlostavljanje ili seksualne aktivnosti, vrbovanje djeteta za seksualne svrhe preko interneta te seksualno napastovanje od strane vršnjaka. Smjernice - pravilo donjeg rublja Podučite svoje dijete Pravilu donjeg rublja. Otprilike jedno od petero djece postaje žrtvom seksualnog nasilja, uključujući seksualno zlostavljanje. Vi možete pomoći da se to ne dogodi Vašem djetetu. Podučite svoje dijete Pravilu donjeg rublja. Pravilo donjeg rublja Pravilo donjeg rublja je jednostavan vodič koji pomaže roditeljima objasniti svojoj djeci gdje ih drugi ne smiju dodirivati, na koji način se ponašati i gdje potražiti pomoć. Kako glasi Pravilo donjeg rublja? Jednostavno: netko drugi ne bi smio dodirivati dijete po dijelovima tijela koji su obično pokriveni donjim rubljem, niti ono smije dirati druge u tim područjima. Pravilo također pomaže objasniti djeci da njihovo tijelo pripada njima, da postoje dobre i loše tajne kao i dobri i loši dodiri. Kako podučiti Pravilo donjeg rublja? Pravilo donjeg rublja je osmišljeno kako bi pomoglo roditeljima i odgajateljima započeti razgovor s djecom. Ono može biti vrlo praktično rješenje za sprječavanje seksualnog zlostavljanja. Pravilo donjeg rublja sadrži pet važnih vidova: 1. Tvoje tijelo je tvoje vlastito Djecu treba podučiti da njihovo tijelo pripada njima te da ih nitko ne smije dodirivati bez njihovog dopuštenja. Otvorena i izravna komunikacija o seksualnosti i "intimnim dijelovima tijela" već u ranoj dobi, uz korištenje ispravnih naziva za genitalije i druge dijelove tijela pomoći će djeci razumjeti što nije dopušteno. Djeca imaju pravo odbiti poljubac ili dodir, čak i od osobe koju vole. Djecu bi trebalo podučiti kako bez odlaganja i odlučno reći "ne" neprimjerenom tjelesnom kontaktu, kako izići iz nesigurnih situacija i prijaviti događaj odrasloj osobi u koju imaju povjerenja. Važno je naglasiti da bi trebali ustrajati dok ih netko ozbiljno ne shvati. U knjizi, ruka uvijek pita Kika za dopuštenje prije nego što ga dodirne. Kiko daje dopuštenje. Kada ga ruka želi dodirnuti ispod donjeg rublja, Kiko kaže "Ne!". Roditelji ili odgajatelji mogu koristiti ovu pričicu kako bi djeci objasnili da mogu reći "ne" u bilo kojem trenutku. 2. Dobar dodir - loš dodir Djeca ne razlikuju uvijek primjereno i neprimjereno dodirivanje. Recite djeci da nije u redu ako netko gleda ili dodiruje njihove intimne dijelove tijela ili od njih traži da gledaju ili dodiruju intimne dijelove tijela nekog drugog. Pravilo donjeg rublja im pomaže prepoznati očitu granicu koju je lako zapamtiti: donje rublje. Ono također pomaže odraslima započeti razgovor s djecom. Ako djeca nisu sigurna je li ponašanje neke osobe prihvatljivo, uvjerite se da će znati zatražiti pomoć od odrasle osobe u koju imaju povjerenja. U knjizi Kiko odbija dodirivanje ispod donjeg rublja. Roditelji mogu objasniti da će neke odrasle osobe (kao što su odgajatelji, roditelji ili liječnici) možda morati dodirnuti djecu, ali djecu treba poticati da kažu "ne" ako se u nekoj situaciji osjećaju nelagodno. 3. Dobre tajne - loše tajne Tajnovitost je glavna taktika seksualnih zlostavljača. Zato je važno podučiti djecu razlici između dobrih i loših tajni te stvoriti ozračje povjerenja. Svaka tajna zbog koje se osjećaju tjeskobno, nelagodno, uplašeno ili  tužno nije dobra i ne smije se čuvati - treba je povjeriti odrasloj osobi od povjerenja (roditelju, učitelju, policajcu, liječniku). U knjizi, ruka potiče Kika da progovori ako ga netko želi dodirnuti na bilo kakav neprimjeren način. Ova pričica se može koristiti kako bi se objasnila razlika između dobre tajne (kao što je zabava iznenađenja) i loše tajne (one koja ih čini tužnima i tjeskobnima). Roditelji bi trebali poticati djecu da s njima podijele loše tajne. 4. Prevencija i zaštita odgovornost su odrasle osobe Kada su djeca zlostavljana, ona osjećaju sram, krivnju i strah. Odrasle osobe trebale bi spriječiti stvaranje tabua vezanih uz seksualnost i pobrinuti se da njihova djeca znaju kome se obratiti ako su zabrinuta, tjeskobna ili tužna. Djeca mogu osjetiti da nešto nije u redu. Odrasli trebaju biti pozorni i prijemljivi za njihove osjećaje i ponašanje. Postoje mnogi razlozi zbog kojih dijete odbija kontakt s drugom odraslom osobom ili drugim djetetom i to treba poštivati. Djeca trebaju uvijek osjećati da mogu razgovarati sa svojim roditeljima o ovom pitanju. Ruka u knjizi je Kikova prijateljica. Odrasli su ovdje kako bi djeci pomogli u njihovim svakodnevnim životima. Sprječavanje seksualnog nasilja je prva je i primarna odgovornost odraslih i vrlo je važno izbjeći stavljanje svog tereta na leđa djece. 5. Drugi korisni savjeti uz Pravilo donjeg rublja Prijavljivanje i otkrivanje Djecu treba uputiti da postoje odrasle osobe koje mogu biti dio njihove zaštitne mreže. Treba ih poticati da odaberu odrasle osobe kojima vjeruju, koje su im na raspolaganju i koje su  ih spremne saslušati i pomoći im. Samo jedan član te mreže zaštite trebao bi živjeti s djetetom, ostali bi trebali živjeti izvan neposrednog kruga obitelji. Djeca trebaju znati kako potražiti pomoć unutar mreže povjerenja. Poznati počinitelji U većini slučajeva počinitelj je netko koga dijete poznaje. Malenoj djeci je osobito teško shvatiti da ih može zlostavljati netko koga oni poznaju. Imajte na umu proces pripreme koji zlostavljači koriste kako bi pridobili povjerenje djece. Redovito informiranje roditelja o osobi koja im daruje poklone, traži da čuvaju tajnu i pokušava provesti vrijeme nasamo  s djetetom mora se postaviti kao kućno pravilo. Nepoznati počinitelji U nekim slučajevima počinitelj je stranac. Podučite svoje dijete jednostavnim pravilima o kontaktima sa strancima: nikad ne ulazite u automobil sa strancem, nikada ne prihvaćajte darove ili pozive od stranca. Pomoć Djeca trebaju znati da postoje stručnjaci koji mogu biti od osobite pomoći (nastavnici, socijalni radnici, pravobranitelji, liječnici, školski psiholog, policija) te da postoje telefonske linije za pomoć koje djeca mogu nazvati i potražiti savjet. Zašto Pravilo donjeg rublja? Otprilike jedno od petero djece postaje žrtvom nekog oblika seksualnog zlostavljanja i nasilja. Ono se događa djeci neovisno o spolu, dobi, boji kože, društvenom položaju ili vjeri. Počinitelj je često netko koga dijete poznaje i kome vjeruje. Počinitelj može biti i drugo dijete. Vi možete pomoći spriječiti da se to dogodi Vašem djetetu. Dobra komunikacija s djecom je ključna. Ona podrazumijeva otvorenost, odlučnost, izravnost i prijateljsko ozračje lišeno straha. Pravilo donjeg rublja Vam u tome može pomoći. Dijete nikada nije premalo da bi naučilo Pravilo donjeg rublja jer do zlostavljanja može doći u svakoj životnoj dobi. Ako Vam je nelagodno razgovarati o ovoj temi s Vašim djetetom, sjetite se da je vjerojatno to teže Vama kao odrasloj osobi nego samom djetetu. Što učiniti ako sumnjate na zlostavljanje? Ako sumnjate da je Vaše dijete zlostavljano, vrlo je važno da se ne naljutite na dijete. Ne dopustite da se Vaše dijete osjeća kao da je ono učinilo nešto pogrešno. Ne ispitujte dijete. Možete pitati što se dogodilo, kada i s kim, ali nemojte pitati zašto se to dogodilo. Ne pokazujte uzrujanost pred djetetom. Djeca se vrlo lako mogu početi osjećati krivima i zadržati informacije za sebe. Pokušajte ne donositi preuranjene zaključke na temelju nedovoljnih ili nejasnih informacija. Uvjerite dijete da ćete učiniti nešto po tom pitanju i kontaktirajte nekog tko može pomoći - psihologa, stručnjaka za odgoj djece, liječnika, socijalnog radnika ili policiju. U nekim su zemljama otvorene posebne telefonske linije i centri za pomoć djeci žrtvama seksualnog nasilja. Oni Vam također mogu pružiti smjernice i potrebno ih je kontaktirati u slučaju sumnje na seksualno zlostavljanje djeteta.     Priloženi dokumenti: web_kampanja_v_europe.doc (41.00 KB) Pošalji prijatelju          h

 

                       POTREBNA POSTIGNUĆA DJETETA PRED POLAZAK U ŠKOLU

                                                          (podsjetnik za roditelje)  

GOVOR I JEZIK    govor djeteta treba biti artikulacijski ispravan (dozvoljeno je umekšavanje glasova Š, Ž, Č, DŽ zbog ispadanja zuba) ritam i tempo govora bez zamuckivanja, zastoja ili ponavljanja u govoru koristi sve vrste riječi (imenice, glagole, zamjenice, priloge, veznike…) izražava se složenim i gramatički pravilnim rečenicama (primjerena uporaba roda, broja, padežnih nastavaka…) u pričanju priče sposobno pratiti kronološki slijed događaja  

PREDČITALAČKE VJEŠTINE (glasovna sinteza i analiza) može sastaviti poznatu riječ od slogova (BA-NA-NA) može rastaviti poznatu riječ na slogove (KUTIJA) prepoznaje 1. glas u riječi (dijete najlakše uočava pjevne glasove S, Z, Š, Ž, R) zna imenovati riječ na zadani glas (igra „slovo na slovo“) zna prepoznati da li je zadani glas na početku, u sredini ili na kraju riječi) od zadanih glasova sastavlja riječ (L-O-P-T-A) zadanu riječ rastavlja na glasove (ŠKOLA   Š-K-O-L-A)  

GRAFOMOTORIČKE VJEŠTINE posjeduje fleksibilnost šake i prstiju,pravilno drži olovku, linija mu je jasna, adekvatnog pritiska po uzoru zna povlačiti linije od crte do crte i od točke do točke (važna usklađenost pokreta ruke i oka) zna po uzorku povlačiti ravne, kose, kružne i valovite linije) precrtava geometrijske likove: kvadrat, trokut, romb  

VIZUALNA PERCEPCIJA uočavanje sličnosti i razlika (detalji) uočavanje oblika i veličina   BOJE prepoznaje i imenuje boje: žutu, zelenu, crvenu, plavu, bijelu, crnu,smeđu, narančastu, ljubičastu  

VREMENSKI ODNOSI razumije vremenske odnose: prije, poslije,jučer, danas, sutra, jutro, večer, prije podne, poslije podne) poželjno je da poznaje dane u tjednu uočava pojave i promjene u prirodi vezane uz godišnja doba)  

PROSTORNI ODNOSI razumije prostorne odnose: gore – dolje, ispred – iza, u – na, ispod – iznad usvojilo prostorne odnose lijevo desno na sebi i u prostoru  

POJAM BROJA broji do 10 snalazi se u pojmovima više, manje, oduzmi, dodaj shvaća pojam skupa,što sve pripada u neki skup, a što ne (klasifikacija po određenom kriteriju: obliku, boji, veličini)       -    povezuje brojku uz količinu (npr. broj 3 = 3 elementa)                 



 (Djeca s teskocama u ucenju)[1].pdf
 Odluka o elementima i kriterijima za izbor kandidata za upis u srednje skole u sk.god 13-14.pdf
 Popis predmeta posebno vaznih za upis.pdf
 Zastitite privatnost na Facebooku.pdf
 zastita na internetu i drustvenim mrezama.ppt

preskoči na navigaciju